Parabello & Lobi Lafu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu Parabello & Lobi Lafu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu

Parabello & Lobi Lafu

Door: Fabienne van Berkum

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

23 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Ben ik weer hoor! Donderdag 13 november hadden we eerst met een grote groep Nederlanders een drankje gedaan bij Gwen, Agnes & Bente en zijn we daarna met de partybus weg geweest & wezen stappen bij Havana. Dit kwam omdat Bente haar zus hier was en ze wou de partybus ook een keer meemaken. En die zaterdag zijn we wezen stappen bij Zsa Zsa Zsu. Donderdag 20 november had ik weer een heel leuk huisfeestje bij Gwen, Agnes & Bente. (Ik ben wel vroeg na huis gegaan, want had de volgende dag helaas weer stage, erg jammer als je van bijna iedereen hoort dat ze nog uitgaan).

In het weekend van vrijdag 21 t/m zondag 23 november ben ik weer op trip geweest met ons studentenhuis. We zijn vrijdag na stage vertrokken en hebben toen 's avonds bij de bekende (volgens Jaldert & Mathijs) Kees Kip gegeten aan de waterkant. Toen zijn we doorgereden met een busje en een auto naar Parabello. 's Avonds weer een leuk kampvuur met een drankje erbij gehad en weer in een hangmat geslapen, de volgende ochtend alles weer ingepakt en zijn we verder gaan rijden naar Lobi Lafu. Onderweg toen we in the middle of nowhere waren kregen we ineens autopech! Iedereen balen natuurlijk maar gelukkig hadden we ook wat mannen bij en na een paar minuutjes waren we weer aan het rijden. Onderweg hadden we ook nog een Belgische lifter meegenomen.. (Later bleek dat hij nogal raar was, voor meer info lees verder)

Toen we bijna waren aangekomen op Lobi Lafu moesten we eerst nog 1,7 km lopen, tja jullie verwachten nou vast waar klaagt ze toch over, dat is helemaal niks. Maar het was wel lopen door de felle zon midden op de dag met een lange broek aan, omdat er snijgras was. Ook moesten we door de bossen drie bergen op en af lopen met al onze bagage en dan bedoel ik niet alleen onze slaapspullen maar ook al het water, eten en drank..

Nadat we waren aangekomen hebben we onze hangmatten opgehangen en zijn we heerlijk gaan zwemmen. Om hier te gaan zwemmen was ook nog een kunst, want je moest eerst over rotsen heen lopen met je slippers en het was behoorlijk glad. Maar als je er eenmaal was, was het dan ook heerlijk & het zag er prachtig uit! Alles moet je een keer hebben meegemaakt. We hadden hier een soort van natuurlijke jacuzzi tussen de rotsen met stromend water. Totdat we erachter kwamen dat de Belg daar dus naakt in het water zat.. Tja en zo hebben we hem dat weekend dus vaker al in het water zien zitten helaas.. 's Middags hadden we nog heerlijk eten gehad en 's avonds hadden we een bbq en een kampvuur met natuurlijk weer een drankje.

De zondag hebben we op Lobi Lafu de kabelbaan gedaan, wat ook erg leuk was en we hoefde hier geen helm op (wat bij Berg en Dal wel moest). We mochten hier ook alles zelf doen en bij Berg en Dal werd dat dus allemaal voor je gedaan. Leuke ervaring, maar toch vond ik de kabelbaan leuker bij Berg en Dal door de hoogte etc. Weer een heerlijk ontbijt en middag eten gehad en natuurlijk nog even gezwommen. Alle spullen ingepakt en we zijn weer die 1,7 km gelopen en toen in een keer doorgereden na huis.

Heel erg leuk, maar ook een vermoeiend weekend gehad! Ik dacht ook dat ik de maandag vrij was ivm nationale feestdag, maar 's avonds laat kwam ik erachter dat ik de volgende dag naar stage moest. Dinsdag was ik gelukkig wel vrij ivm de nationale feestdag van de Onafhankelijkheidsdag. Nog een paar dagen stage gelopen en toen begon het volgende weekend alweer.

Laatste verslag voor vandaag komt er nog aan! X