Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu

Aankomst in Suriname

Door: Fabienne van Berkum

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

26 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Om jullie toch op de hoogte te houden over mijn reis, ga ik toch maar reisverslagen bijhouden.

Dinsdag 26 augustus ben ik vertrokken naar Suriname, helaas hadden we 2 uur en 40 minuten vertraging en kwamen we pas rond half 12 / 12 uur 's avonds aan in onze woning.We werden heel vriendelijk ontvangen op t vliegveld door Raisa haar nicht (Hanny) en Patrick. Patrick werkt ook op het vliegveld dus we mochten zo door lopen bij de douane en we mochten toen in een soort van VIP ruimte zitten met gratis eten en drinken. Maar we hadden al best veel op in het vliegtuig dus dat was niet nodig. Ondertussen dat we daar zaten werden onze paspoorten gecontroleerd en kregen we er een stempel in en werden ze weer naar ons gebracht. Ook hoefde we zelf de koffers niet te pakken, want die haalde Patrick voor ons.

Na even wachten reden we naar onze woning en onderweg zijn we nog gestopt bij een supermarkt voor brood en drinken te halen voor de volgende ochtend. Eenmaal bij de woning zagen we een hoop studenten zitten die bij de woning voor ons hoorde. Met hun moeten we ook het zwembad, de wasmachine en het terras delen.

De woning was kleiner dan we dachten, het zag er op de foto's ruimer uit. Maar dat is natuurlijk niet zo erg. Het zag er allemaal goed uit ondanks het nog wel vies was vond ik.. We kregen maar 1 theedoek, en voor de rest geen handdoeken etc. Terwijl dit wel erbij inbegrepen zat. Dit hebben we allemaal nog moeten kopen. Dat was even een tegenvaller, want het hoorde er wel bij te zitten, maar we moesten blijkbaar samen met de handdoeken doen met de andere woning en die zeiden dat ze weinig spullen hadden en sommige hadden ook zelf maar gekocht.. Dus dat was geen optie meer.

In iedergeval de volgende dag (woensdag) gingen we boodschappen doen lopens. Wij dachten moet lukken 10 minuutjes lopen, maar de terugweg werd toch een stuk zwaarder met al die tassen en de warmte. En 's middags werden we opgehaald met de auto door Hanny en heeft ze wat dingetjes laten zien om te pinnen en zijn we naar een super grote Europese supermarkt gegaan, een soort van albert heijn XXL. Daar hebben we de laatste spulletjes nog gekocht die we te kort kwamen.

Donderdag zijn we met de auto vanalles gaan regelen voor ons visum. Hanny en Patrick hielpen ons hierbij. Dat was een lange en drukke dag, want het was moeilijker dan gedacht. Maar ik had mijn tweede stempel! 23 September moet ik terug komen en al me bewijsstukken inleveren, want dat kon niet meteen. Dan krijg ik dus me laatste stempel en heb ik een verblijfsvergunning.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 9171

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Suriname

Landen bezocht: