KKF, full moon and parents - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu KKF, full moon and parents - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu

KKF, full moon and parents

Door: Fabienne van Berkum

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

16 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Woensdag 8 oktober ben ik naar de beurs gegaan van KKF (kamer van koophandel in Suriname). Nadat ik een paar dagen ervoor hard had (over)gewerkt, kon ik me eigen werk dan eindelijk bewonderen waar ik veel mee bezig ben geweest afgelopen weken. Ik heb hier ook de minister van landbouw ontmoet.

Natuurlijk was dit een hele leuke opdracht, maar we gaan er aankomende weken nog mee door om het verder uit te breiden. Ook heb ik vele van jullie al verteld over de banners van Erick E die in heel Paramaribo hangen.

Vrijdag 10 en zaterdag 11 oktober ben ik weer naar Parabello geweest en dit keer met 44 Nederlandse studenten. We hebben hier een full moon party gehad met een kampvuur, leuke muziek en een drankje erbij. Dat was weer een heerlijk weekendje ontspannen. Zaterdag avond toen ik thuis kwam heb ik gewacht tot me ouders eindelijk aankwamen. Met hun heb ik de afgelopen dagen opgetrokken, want ik had een weekje vrij geregeld. Ik heb hun het centrum, fort Zeelandia, de Palmentuin en de Hermitage Mall al laten zien. Bij de Hermitage Mall zijn we ook naar de bioscoop geweest. Ook zijn we een dagje wezen zwemmen bij het hotel Krasnapolsky. Zoals elke student zegt moet iedereen die in Suriname is geweest een keer roti gegeten hebben, helaas vonden me ouders dit geen succes en was het overduidelijk niet voor herhaling vatbaar bij hun. (Nog nooit van iemand gehoord) Gisteren ben ik met me ouders naar Frans Guyana geweest en vrijdag gaat we met een bootje overvaren naar New Amsterdam.

Voor de rest hebben we nog geen plannen en vanaf maandag moeten me ouders alles zelf even uitvinden want dan ben ik weer aan het werk.

Groetjes uit het warme en gezellige Suriname!

  • 17 Oktober 2014 - 19:36

    Richel En Lisette:

    Hey Fabienne, Lambert en Jacqueline,

    Weer een druk verslag. Na al dat (over)werken ben je ook echt toe aan een relax weekendje. Ook was dat weekend natuurlijk nodig om je mentaal voor te bereiden op de komst van je ouders. Wat fijn dat je een weekje vrij had om met hen wat uitstapjes te maken. Nu kunnen ze ook in het echt zien waar je woont, met wie je woont en hoe het met je gaat. Maar zo te lezen gaat het perfect met jou. Door je stage leer je veel, ontmoet je interessante mensen en buiten het werk heb je je draai heel goed gevonden. Meisje, geniet er nog maar van (en werk ze). Doe jullie pap en mam de groeten van ons.

    Groetjes Richel en Lisette


  • 20 Oktober 2014 - 21:14

    Maggy:

    Hallo Fabiënne,

    Wederom een leuk verslag over je verblijf in Suriname, Paramaribo. Eerst zelf een leuk weekend gehad met de andere studenten in Parabello en nu je ouders het e.e.a. laten zien. Leuk hoor en ook voor hun een hele ervaring.
    Ik begrijp niet dat zij Roti niet lekker vinden, ik vind het heerlijk en at dit voorheen vaak. Ook toen mijn kinderen klein waren aten wij dit en zij vonden het ook erg lekker en heel spannend, want zij mochten dan met hun handen eten.
    Toch leuk dat je het kon regelen om een weekje vrij te zijn zo samen met je ouders.

    Henny en ik kijken uit naar je volgende verslag... en wij wensen je nog een fijne tijd met je ouders daar.

    Groetjes van ons, Maggy
    XXX

  • 30 November 2014 - 19:41

    Richel En Lisette:

    Hallo fabienne,

    Hoe is het? We zitten met smart te wachten op een nieuw reisverslag. Heb je nog iets leuks gedaan of meegemaakt de laatste 1,5 maand?

    We lezen het wel.

    Groetjes, richel en lisette

  • 04 December 2014 - 04:01

    Fabienne Van Berkum:

    Hallo Richel & Lisette,

    Ik heb zat leuke dingen gemaakt, ben alleen een beetje druk en soms zoek ik t niet om zo'n lang verhaal te typen.
    Maar speciaal voor jullie heb ik 3 verslagen gemaakt, dus veel leesplezier!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 9139

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Suriname

Landen bezocht: