Birthday and many more! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu Birthday and many more! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu

Birthday and many more!

Door: Fabienne van Berkum

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

02 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik jullie allemaal nogmaals bedanken voor de felicitaties en de lieve berichtjes! Ik had mijn verjaardag totaal anders voor gesteld, maar hij was zelfs nog leuker geworden.

Afgelopen dagen was Raisa niet thuis, want die bleef bij haar familie slapen omdat het de laatste dagen waren dat haar vader in Suriname was. Maar dat kwam helemaal goed, want ik had meteen een nieuw huisgenootje! Ze zit ook bij ons studentencomplex en verblijft op de bovenverdieping. Ze heeft zelf geen airco dus bleef ze die nachten dat Raisa er niet was bij mij slapen. We hebben toch genoeg bedden.

Toen ik wakker werd op mijn verjaardag was ik helemaal vol gespamd met allemaal lieve berichtjes en felicitaties. (Dat komt natuurlijk ook door het tijdsverschil) Maar het is toch erg leuk om zo wakker te worden! Toen ik na beneden liep kwam Esmee (me tijdelijke huisgenootje waar ik net over vertelde) me meteen feliciteren, het overviel me wel, maar het was natuurlijk wel leuk dat je zag dat ook je huisgenoten aan je dachten. Op stage had ik een taart gekregen van mijn Nederlandse mede stagiaires Mitchel en Marco. En toen ik weer thuis kwam van stage, ging het hele huis voor me zingen en iedereen heeft me gefeliciteerd. Toen hebben we even lekker met zijn alle taart gegeten, want ik had er al twee van te voren ingekocht. Ook kreeg ik thuis van Raisa nog een grote taart. Nou met die vier taarten in totaal kunnen we er vandaag ook nog even van genieten.

Nadat ik geskyped had met mijn ouders zijn we met het hele huis lekker uiteten geweest bij het restaurant JiJi's. Van JiJi's kreeg ik een cocktail en op het laatste kwam het personeel nog met een ijsje aanzetten met een kaarsje erin. Ook heb ik van mijn huisgenoten Mick en Jesse speelgoed paardjes gekregen, want tja dat vonden ze nou eenmaal grappig omdat ik thuis ook paardrijd. Altijd leuk die humor, want nou staan ze op de koelkast bij ons. Die week ervoor was Chantal jarig en zijn we ook uiteten geweest bij 't Vat.

Afgelopen weken heb ik ook niks van me laten horen, maar dat kwam omdat ik na Parabello geen grote dingen meer had meegemaakt. Ook hier wend het dagelijkse leven natuurlijk! Het stappen heb ik geen een weekend overgeslagen, zoals de vaste routine gingen we meestal op de vrijdag naar Touche en op de zaterdag naar Zsa Zsa Zsu. We zijn ook een keer naar een Nederlands studentenfeest geweest, genaamd Booming. Hier hadden we eerst een bbq gehad, en daarna gingen we met de partybus naar de Soho Lounge en toen weer met de party bus naar het hotel Marriott, waar een poolparty was. Verder ben ik nog wezen zwemmen bij het Martinus hotel en hotel Krasnapolsky, wat ook erg leuk was om een keer te doen. Ook heb ik even een stukje van de cultuur mee gepakt, want ik ben naar Indofair geweest. Dat is een week lang 1x in het jaar en er staan allemaal eettentjes etc.

Jullie denken dadelijk dat ik helemaal niks meer doe hier, maar ik loop nog steeds 5 dagen in de week stage van 8 tot 5 uur. Ook ben ik even sportief gaan doen. Ik ben afgelopen maandag gaan fitnessen en ik ben dinsdag weer gegaan en toen heb ik maar besloten om meteen een abonnement af te sluiten. Maar dit is niet enigste, want ik heb drie manege's gevonden in Suriname. Helaas liggen ze allemaal tussen de 10 en 18 km verderop, dus op me fietsje is het niet te doen. Ik ben ook bij alle drie uitgenodigd om even langs te komen en dingen te bespreken. Als het doorgaat ga ik zaterdag al naar de eerste kijken, genaamd Stal Norbert. Ik ben erg benieuwd en hoop dat ik hier voortaan me weekenden ook kan doorbrengen.

Ik ben ook nog naar de vreemdelingendienst geweest voor mijn visum, want ik had een afspraak voor mijn documenten in te leveren. En ja hoor, nu moet ik dus weer 3 maanden wachten en eind december er weer heen.

Groetjes uit het warme Suriname!

  • 02 Oktober 2014 - 21:22

    Jacqueline Van Berkum:

    Hoi Fabienne,

    Wat kan jij leuk vertellen en je maakt van alles mee!
    Papa en ik zijn erg benieuwd hoe het daar allemaal is.
    Tot volgende week zaterdag, doeiiii, en een dikke kus.

  • 04 Oktober 2014 - 19:10

    Pedro En Marijke:

    Hoi Fabienne, leuk om zo al je verhalen te lezen. Je heb al wel wat dingen gezien en meegemaakt lazen we. Leuke foto's ook. Geniet van alles wat je beleeft en maak veel plezier met je medestudenten. En vooral ook lekker uitgaan, niet te fanatiek gaan worden met fitnessen maar wel weer leuk dat je met je paardenhobby misschien ook nog wat kunt. Nog veel plezier en we lezen graag nog meer van je berichten. Groetjes Pedro en Marijke

  • 05 Oktober 2014 - 19:39

    Willy En Dorien:

    Hoi Fabienne,

    Nu we je reisverhalen lezen, verwachten we niet dat je het eerste jaar naar huis komt.....
    Wat is het leven in Nederland toch saai, vergeleken met het koude, winderige en regenachtige Nederland.
    Dus geniet er met volle teugen van, je vergeet deze bijzondere ervaringen de rest van je leven niet meer.

    groetjes Dorien en Willy

  • 07 Oktober 2014 - 14:46

    Maggy:

    Hallo Fabiënne,
    Wat is het leuk om je verslag te lezen! Ik haal eruit dat je daar je draai wel heb gevonden. Helemaal te gek als je daar ook kan paardrijden.
    Natuurlijk loop je stage, maar door het mooie weer en veel licht krijg en hou je veel energie. Per slot heb je niets voor niets stage in Suriname en dan moet je er ook gebruik van alle 'geneugten' maken...

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Groetjes van Henny en mij

  • 14 Oktober 2014 - 11:05

    Narda Van Den Hoogen:

    Hoi Fabiënne,
    Allereerst nog Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik had dat ook aan je ma en pa doorgegeven dat ze je moesten feliciteren van ons. Maar vandaag heb ik je zelf gevonden. Dus kan het nu zelf even doen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar en geniet er ook maar goed van.
    Inmiddels zullen je ouders wel gearriveerd zijn. We zijn heel benieuwd hoe die het daar vinden.
    Je ma was erg zenuwachtig toen we ze vrijdags gebeld hadden om een prettige reis toe te wensen.
    Doe ze de groetjes van ons en geniet er met z'n allen van de dagen dat jullie bij elkaar zijn.

    Fabiënne heel veel groetjes van ons en we blijven je volgen.

    Willy en Narda

  • 04 December 2014 - 04:04

    Fabienne Van Berkum:

    Nog allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, een beetje laat, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!
    Ook erg leuk dat jullie nog aan mij denken en mij niet vergeten (tenminste dat laatste hoop ik nog, het is alweer een lange tijd dat ik wat geschreven heb)

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabienne

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 9148

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Suriname

Landen bezocht: