Parabello Resort - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu Parabello Resort - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fabienne Berkum - WaarBenJij.nu

Parabello Resort

Door: Fabienne van Berkum

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

14 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Vrijdag avond heb ik voor 11 personen gekookt. Jaja, ik en koken zul je denken? Maar het was mijn lievelings eten pannekoeken en na 2 uur was ik eindelijk klaar. Wat een hoop werk was dat! Nadat iedereen zich klaar had gemaakt, hebben we nog even gezellig een drankje genuttigd en daarna zijn we wezen stappen bij Touche, er waren hier een heleboel Nederlanders.

Zaterdag wilde we eigenlijk met een hoop studenten naar White Beach en daar ook overnachten. Helaas ging dit niet door, omdat het al was vol geboekt. Uiteindelijk zijn we naar het Parabello Resort gegaan. We vertrokken zaterdag om 1 uur met de bus. Na iets langer dan een uur rijden kwamen we daar aan.

Het Parabello Resort was vroeger een populaire badplaats, maar de laatste jaren is het gesloten. Ze zijn nou al enkele weken bezig om het helemaal te renoveren. Het was nog lang niet klaar, maar dat maakte ons niet uit. Toen we er aankwamen was er niemand, alleen de klusjesmannen/beheerders. Dit gaf ons als 15 studenten bij elkaar veel privacy. We hadden 2 kleine en 1 grote open hut, waar we onze hangmatten konden ophangen. In deze hangmatten hebben we ook de nacht overleefd.

We hadden een prachtig uitzicht en konden heerlijk zwemmmen in het mooie water. Het water had een soort van cola kleur. Ook konden we via het touw het water in slingeren als we wilden. Na een middagje relaxen aan het water en een kleine boswandeling gehad te hebben, gingen we daar ook avond eten.

'S avonds hadden we een gezellig kampvuur met een drankje erbij. We kwamen de avond wel goed door zo. Helaas hadden we geen douches, ofja.. die hadden we wel, maar waren niet aangesloten net zoals de wc. Dit was even een min puntje, ook moesten we de wc doortrekken door middel van een emmer water er doorheen te spoelen.

De volgende ochtend heb ik met 3 andere meiden de kano gepakt en zo zijn we alleen het water op gegaan. Het was echt prachtig! En we konden hier niet verdwaald raken. Na nog een middagje relaxen erbij, zijn we ook naar een pottenbakker geweest.

Toen we terug kwamen zouden we alles inpakken en weer opgehaald worden met de bus. Maar wie kwam daar aan? De buschauffeur met een blikje bier in zijn handen.. Nouja, het is hier heel normaal in Suriname dat de chauffeurs gewoon drinken terwijl ze moeten rijden. Maar wij als Nederlanders hebben even afgewacht. Hij vertelde alles dubbel aan ons en als dat nog niet raar genoeg was vroeg die uiteindelijk ook nog aan ons of hij dronken was. Dat was het punt dat niemand meer bij hem in de bus wilde. De buschauffeur woont bij ons in de straat en we wisten dat zijn zoon ook een rijbewijs had, dus hebben we die uiteindelijk maar gebeld. Na heel lang wachten (wat eigenlijk niet eens zo erg was bij zo'n mooie plek) kwam zijn zoon aan en heeft ons naar huis gebracht met de bus.

Iedereen had weer heerlijk even kunnen douchen en toen zijn we met ons huis nog even naar de roti tent gegaan om te eten. Zoals je al kunt horen was dit ook weer een geslaagd weekend!

Groetjes uit Suriname!

• 01 Oktober 2014 - 19:29

Richel En Lisette:

Fabienne,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Het zal wel een leuke verjaardag worden met al die vrienden.
    Als we de reisverslagen lezen is het een saaie bedoeling! Wat vervelend om zo 5 maanden stage te moeten lopen!! Heb je nog wel tijd om te gaan werken? Alle gekheid op een stokje, je heb groot gelijk. Je moet de dingen meemaken nu het kan. En vooral genieten.
    Was het niet eng met de kleine kaaimannen?
    Het heeft eventjes geduurd voordat we op de reisverslagen hebben gereageerd, maar we lezen deze zeker en met veel interesse.
    Fabienne, geniet nog van je "vrije tijd", want als jullie pap en mam komen is het afgelopen met de pret!!!

Groetjes, RIchel en Lisette